tirsdag den 6. oktober 2015

Dagens refleksion over kultursammenstødet!!!!!

:.......Jeg arbejder på at udvikle et 5 dages kursus i  "Kliniske færdigheder i almen praksis" for sosu-assistenter, som gerne vil arbejde i almen lægepraksis. Ja! bare vent næste gang du skal til lægen sidder der en sosu-assistent og tager imod dig. Hun/han(de findes også) er billigere end en sygeplejerske!   ....Anyway!...jeg sidder der foran min computer og kigger på vores læringsplatforms forskellige funktionaliteter....  Samtidig sidder jeg og skriver huskesedler og tidsplaner i hånden...Pludselig går det op for mig, at hvis jeg virkelig vil det her, må jeg flytte HELE min praksis ind i det virtuellerum ...eller ihvertfald væk fra papiret og op på computeren.....Det er vist det der kaldes assimilation....eller er det for mit vedkommende akkomodation...... Måske mest det sidste..... Jeg bliver simpelthen nødt til at ændre hele min praksiskultur fra at være en blyant/papir kultur til en 100% computer kultur, hvis jeg skal lære at navigerer med IKT i min undervisning. Der skal simpelthen en kontinuerlig øvelse til, for at jeg kan lære det, og det kræver, at jeg overgiver mig 100% til computeren........pyhhh.......det var svært lige i øjeblikket, men efter jeg havde overvundet modstanden  gik det op for mig, at det var den helt rigtig beslutning!!!  Pudsigt nok, fik jeg et langt bedre overblik efter at jeg havde lagt mine huskesedler ind på computeren.......Jubiiiiiii

2 kommentarer:

  1. Sådan Marianne!!
    Du er på vej. Det er givet godt ud at finde gode strukturer for at gemme sine ting digitalt. En af de helt store styrker er at du let kan fremsøge dine gemte noter mm efterfølgende.
    Praktiserer du det også som studerende på MIL?
    Jeg er også 100 % digital arbejdsmæssigt, men der har været en del akkomodativ læring efter at jeg har tvunget mig selv til også at være 100% digital studerende.
    Held og lykke med det!!
    Jesper

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak....det med at være 100 digital går faktisk langt bedre som studerende med med IPAD. Men noter til bøgerne er svære at lave digitalt...men jeg prøver med noter på min IPAD. Har altid flere medier åbne samtidig når jeg læser...men mon jeg kan lære dig noget ;-)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.